søndag den 9. marts 2014

Blå på en solskins dag

Anemone Hepatica har virkelig strålet i dag. Jeg har den 4 steder i haven og nyder den intense blå om den står i skygge eller fuld sol.

I skygge under udhænget:






I solen i bedet ved carporten mellen roser og en masse løg.








Hvor har det været en pragtfuld weekend. Jeg har vasket drivhusene ned og fået stukket kanter af græsplænen. Det pyntede meget og er godt når det er overstået. Hele familien deltog, så det var rart med hjælp.
God uge til jer.

9 kommentarer:

Vivi sagde ...

Dine blå anemoner er så yndige :-)
Jeg har haft et par stykker, men er bange for, at de er gået til, tror ikke de kunne li´at flytte med her ud på landet.

Høneballehaven sagde ...

Hej Anne
Du kan tro, jeg er glad for dem, jeg fik af dig. De blå jeg selv havde har nemlig slet ikke vist sig i år, så de er nok gået til. Heldigvis købte jeg en lilla sidste forår, den har da 4 blomster nu :)

marie sagde ...

Hvor er den nuttet.

Gitte sagde ...

Jeg har ikke se mine blå anemoner endnu. Det ser godt ud når kanterne er stukket af på plænen. Sikke en pragtful dag.

Signe sagde ...

Hvor er de bare kære. Åh, jeg ville ønske, at jeg havde en masse af dem i min have. Jeg burde have en enkelt, men jeg har ikke set noget til den endnu. Jeg må lige holde øje de næste par dage. Jeg håber ikke den er gået til.
Knus Signe

Birgitte sagde ...

Hej. Hvor er de blå anemoner søde. Det er nogle gode ting I har fået lavet. Vi er da godt nok heldige med vejret.

Anette Krogh Pedersen sagde ...

Neeej hvor er de skønne Anne. Dejligt med hjælp i haven, det er så hyggeligt at hjælpes ad.

Jette sagde ...

Hej Anne.Hvor er de bare smukke de fine anemoner............har dem hun i hvide.Vi har også været i haven hele weekenden.........og viser min lille nye pil...........og smukke krokus.
Dejligt med hjælp i haven af familien.
God aften knus Jette

Karsten F sagde ...

Hej Anne

De ser rigtig godt ud - kan så godt lide dens hvide pollen!

Er der Hepatica nobilis eller en hybrid?

Ha en dejlig aften