søndag den 27. januar 2019

I rosens navn - et nyt haveår 2019


Mens vi venter...sne og slud falder fra himlen. Så er et nyt haveår i sin vorden.

En af de skønne ting fra 2018 var roserne utrættelighed og skønhed trods tørke.

Jeg vil bruge lidt mere tid på disse skønne planter. Her i haven er der både historiske roser og
moderne roser.
Sidste søndag var jeg til årsmøde i Nordsjællands kreds i  Rosenselskabet. det blev en hyggelig eftermiddag og med nye bekendtskaber, der havde masser af roser i deres haver. Jeg har nok en 15 stk.

Så jeg glæder mig til om jeg kunne besøge en par af deres haver lige i nabolaget i juni.




Queen of Sweden





                     Jacques Quartier





Rhapsody in blue


En god selskabsplante er Fingerbøl eller Digitalis. Her i haven er de selvsået og flyttes rundt til passende steder.






Dette er sorten  Digitalis " Camelot",  nogle bliver også hvide med prikker.


God søndag - jeg har fået lidt varme i mit lille vægdrivhus. Så krydser vi fingre for at de mest sarte overlever. Der er mellem 3-4 grader der ude, så det er godt for de fleste planter.
Det klør i fingrene for at så, men jeg venter nok en uges tid endnu med de første Chili.

Ingen kommentarer: