mandag den 1. august 2011

I den travle hverdag med hus og have



Det er rigtig mandag. Ugen er begyndt og arbejdet er i fuld gang. Går min første haverunde  kl. 6.30 inden jeg kører på arbejde bare for at se om der er sket nyt og se efter dræbersneglene. Efter en arbejdsdag må jeg lige ud i haven for at gå haverunde nr 2. Det gror efter masser af vand og varme.. 
Lige er ukrudtet eksploderet og der skal luges lidt, hvor jeg ikke har plantet tæt.

Jeg har set bed afgrænsning med stenkant eller lille buksbomhæk. Det kunne være godt med en eller anden form for kant ud mod græsplænen. Haven er alsidig med plads til blomster, men også fodboldmål og huleleg.
 Går og venter på at den bornholmske figen modnes. Det er andet år jeg har planten og i år er der 8 figner på:-)
Det blev mørkt før end jeg tænkte på at tage fotos, så det må vente.
God fornøjelse med dejlige solfyldte dage ude i haverne.

2 kommentarer:

Anne-Mette sagde ...

Der er ikke noget bedre end en havevandring på egen matrikel (som min mand plejer at sige) hvis jeg kan nå det om morgen er jeg også lige en tur rundt og igen om aftenen lige inden sengetid. Det elsker jeg, der har jeg tid til at kigge, snuse og fundere :-)
Mange hilsner Mette

Hanne i haven sagde ...

Ja, havevandringer i egen have er bare så dejligt :-) Det er så sundt at gå og nyde frugten af alt det 'arbejde', vi lægger i vores haver. Og så får man tit gode idéer til flere nye påfund derude :-)
Det var en flot figen.