søndag den 22. april 2012

Plantevejr - gerne overskyet.




Hvid Løjnantshjerte

I dag har det været godt plantevejr. Jeg har haft gang i spaden og plantet stauder.
Mine købte stauder i Netto er plantet. De var kun en grå rod i en pose.





  Hvid floks til det hvid/ rosa bed med  sammen med digitalis og gasblomst  Dictam.








Stokroser bagerst til  det røde bed. Jeg har tidligere frøsået men de forsvandt. Nu prøver jeg med en rigtig solrig plads. Alle de blomstrende staudebilleder er lånt på nettet.


Sat i jorden er:
Som nye i haven er der blevet plads til 2 Sommerfuglebuske. Den ene er rød og den anden blå/lilla.
Plantet er også 2 Julia -Poulsen rose og en Bonica rose. Jeg har klippet mine roser i dag. jeg troede mindst 2 var døde, men der var liv og nye skud. de får chancen. Der skulle klippes en del på grund af stængelsyge. Men jeg er fuld af optimisme om et godt rosen år 2012.


I vindueskarmen gror stiklinger af forskellige pelargonier. De kommer ud i drivhuset i løbet af de næste 14 dage.


Impulskøb fra Netto - en hængepelargonie i en smuk lilla farve.



Mine frøsåede tomatplanter der skal plantes om. De bor stadig inde men skal ud om dagen de næste uger. det er italienske blommetomater og en gul tomat. Her i familien er jeg den eneste der elsker tomater - så der er vist planter til mine søskende også.





God haveuge til jer.

5 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

Sådan en masse skønne ting du har købt og fået plantet. Gasplanten er meget skøn, både i blomst og frøene bagefter. Den kan du godt glæde dig til.
Sjovt nok selv om roserne ser sølle ud, og man klipper dem helt ned, så kommer de næsten altid alligevel, det er jo dejligt.

Landbohaven sagde ...

Held og lykke med alle dine planter.
Hvor er den hvide løjtnanshjerte smuk.
Tak for kigget.
Ha´ en god dag.

Jette sagde ...

hej Anne.sikke en masse ting du har gang i.Jeg har sået
stokroser,de er bitte små endnu.har også købt
en hvid løjtnanshjerte,som jeg har sat i jorden
i mit drivhus.Jeg har mekdt mig som fast læser
hos dig.er spændt på at følge dig.
V/H Jette (mit lille gods)

Hanne i haven sagde ...

Sikke mange spændende sager, du har fået i jorden :-)
Hvor har du plantet din gasplante? Jeg har nemlig en stor flot én stående i drivhuset. Jeg bliver ved at gå rundt om den, for jeg kan ikke finde ud af hvor jeg skal plante den.
Jeg elsker den, men har slået én ihjel i haven, så denne er jeg meget øm om :-)

Birgitte sagde ...

Hej. Hvor ser det godt ud det hele. Der er mange forskellige slags og jeg tror det bliver rigtig godt! Det var spændende at læse med og se billederne!