søndag den 29. december 2013

Genbrug gran og dæk de sarte planter.

I dag blev stuen tømt for julepynt. Juletræet er flyttet på terassen.
Det bliver genbrugt.
Grenene bliver lagt under Rhododendroner. Er med til holde den rigtige surbund og beskytter rødderne.


Roserne i haven får dække af blade men også grangrene. Deres sarte rosenben er meget udsatte for frostens
hærgen.  Ihvertfald er det lykkedes at alle havens roser overlever trods de barske vintre vi har haft.

Der er kommet 4 nye roser i haven. Dem passer jeg ekstra på.
Rose de Rescht, Scepter Isle, Claus Dalby rosen og Jaques Cartier er alle plantet i 2013 plus mange andre haveplanter - læs stauder fra nær og fjern.

Her i december har vi haft enkelte dage med frost. Jeg nyder den mildhed der er lige nu udenfor.











Må vi få lidt solskin her i slutningen af året 2013. Det er dejligt at tænke på endnu et nyt haveår er lige om hjørnet. Godt Nytår til jer alle. Håber vi ses i 2014 på bloggen og ude i haveverdenen.

5 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

Vi har haft solskin i dag, kan du se på mit indlæg.
Også godt nytår til dig.

Anette Krogh Pedersen sagde ...

Godt med genbrug, ja det både beskytter og pynter. Det er en dejlig tanke, at der er et nyt haveår lige om hjørnet.
Godt nytår og godt nyt haveår :-)
K.H. Anette

Frk. Anemone sagde ...

Det er fint med brugte grantræer, vi bruger dem også til at klippe i stykker og beskytte roser og clematis mod frost.

Godt nytår til dig.

Min Grønne Verden sagde ...

Hej Anne
Ja de milde dage nyder jeg virkelig også, og må jo også til at tænke i at dække de sarte vækster med grenene fra juletræet.
Du ønskes også et rigtig godt nytår.
Mange hilsner
Anita

Landbohaven sagde ...

Fine billeder.
Tak for kigget.
Dejlig det milde vejr holder ved så længe. Vinteren kan da ikke blive så lang. Jeg glæder mig til forår.
GODT NYTÅR til dig og din familie.