torsdag den 11. august 2011

Duehoved en fantastiske "mormor"staude.

 Dejlige duehoved, der er skøn som fylder i et bed og god i buketter. Faktisk formåede jeg ikke at flytte denne staude med mig da vi købte hus for 10 år siden. Sidste år fik jeg fat i denne og glæder mig til at skulle nyde den i haven på ny. Erfaringer med at flytte stauder og huske hvor de stod og kom hen? Det er nogen gange lidt svært for mig at huske alle de planter der kommer til eller flyttes rundt på. Har I faste oversigter over jeres haver og alle deres stauder/blomster?

Sådan.......denne dahlia blomstre bare så meget ;-) Skøn rosa lyserød farve. Navn:????

4 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

Ja den er skøn den dahlia, jeg har en der ligner. Men det er nu ikke nemt at få blomster i dette vejr.
Jeg har fast oversigt over mine rhododendron og roser, men stauderne nej der har jeg ikke helt styr på, hvad jeg flytter, og hvad jeg planter af nyt. Noget dør også, fordi det står for klemt, tørt eller vådt og fordi jeg har glemt at jeg har sat det.

Unknown sagde ...

Hej Anne,
Nej, jag vet inte vad det kan bero på att era chilis inte mognat ännu. Mina står också i växthus. Men jag sår chili i januari, och kan oftast skörda de första i juli.
Kram!

Gitte sagde ...

Hej Anne,

Jeg har også duehoved som jeg fik af min mor. Den breder sig godt og skal ud i nogle af mine andre bede. I år vil jeg prøve at beskrive mine bede i en havebog, med placering af de forskellige stauder og blomsterløg. Det har været et ønske at gøre dette i mange år, så nu må jeg se om det lykkes i år.

Hanne i haven sagde ...

Jeg er ret glad for duehoved, fordi den bare er så villig til at gro på besværlige pladser.
Hvis jeg har et hul i et bed, hvor intet vil gro godt, så sætter jeg en geranium, hvis det skal være lavt, og en duehoved hvis det skal være lidt højere.
Jeg har et excel ark med alle mine planter, og så skriver jeg ud for hver, hvilket bed den står i. Men jeg tager også virkelig mange billeder i haven, og bruger den til at holde rede på hvad som står hvor.