tirsdag den 9. august 2011

Rosenslynger på terrassen og en clematis


Denne clematis er så sent blomstrende, at jeg troede den var blevet offer for visnesygen i år. Den plejer at blomstre i juli og har været i haven altid.
Har i været plaget af visnesyge? Det veksler meget fra år til år - men i år er der kun en ud af 10 -12 stykker der er plaget. Heldigvis.
I dag kom det første løgkatalog ind ad døren og Hr. Dalby har oceaner af smukke prydløg i sin have. Jeg har tænkt om jeg kunne have en hel masse op langs med huset til næste år.....må vist lige checke finanserne i disse tider! Men drømme koster jo ikke noget.

2 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

Jeg har også lige fået katalog fra Zimtrade, men det er da nogle hampre priser, må jeg sige, mon ikke der er steder, som er billigere.
Jeg har ikke haft visnesyge i mine clematis. Pink Fantasy var jeg lidt bekymret for, den så lidt træt ud, men så klippede jeg det stykke af, som så træt ud, og så blomstrede den videre.

Anne-Mette sagde ...

Det er vist godt jeg ikke har modtaget løgkatalog, så kan jeg ikke bruge nogle penge. Jeg har mistet en enkelt klematis i år, det var en nyplantet, men desværre fik vi oversvømmelse i haven og det kunne den ikke tåle.

Dine Rosenslynger er meget snukke.

Mange hilsner Mette