fredag den 1. juni 2012

Nogle af mine ynglingsblomster på spring




 
Geranium med det skønneste specielle løv. Nærmest ru og helt  i hepatica form.


Digitalis på spring. Den virker nærmest helt lysegul - mon den bliver hvid alligevel. Jeg har kun haft rosa her i haven. Denne her blev frøsået sidste sommer. I skal nok følge med hvilke farver der trylles frem. Lyse gule skulle vist findes....





Hvem har sneget sig ind i haven???? Denne orange blomst er kommet af sig selv i år.
Den lyser noget op i det blå bed. Hiver den nok op - tror den kunne være en slags sommerblomst!



Kaprifolierne står på spring ved terrassen. Jeg har en orange, en gul, en hvid/gul og en rosa/rød.
De snor sig om dyrehegnet. I skal se om en uge eller to....eksplosion i duft og blomster.

God haveweekend til jer. Må solen skinne lidt.

8 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

Vi glæder os til at se det igen om en uges tid. Det er flot nu.
Ok med solskin, men også gerne regn.

Susanne sagde ...

Digitalis er rigtig gode til at så sig selv - jeg har også en hel del, men de er skønne alligevel.
Det er da en sød lille tilflytter du har fået :-) Men passer det gul-orange ikke fint sammen med det blå i bedet (de er jo komplementærfarver)?

Landbohaven sagde ...

Smukke blomster der står på spring.Gode billeder.

Jette sagde ...

Hej Anne.Skøn digitalis.Har selv lige købt en pragtfuld pink.Er
spændt på om den sår sig selv.God Weekend til dig Jette.

Berit fra Irishaven sagde ...

Jeg må også have flere storkenæb i haven - har udvidet samlingen en smule i år. Det er jo et nyt samleobjekt kan jeg godt se....det ender aldrig :o)
Den orange blomst, kan det mon være en selvsået gyldenlak ? Jeg har den ikke selv, men synes det ligner.
Hvad med at flytte den over til den orange kaprifolie - kunne de mon være gode partnere.
God weekend fra Berit

Blomsterhatten sagde ...

Tror også det er gyldenlak , og ja det er en sommerblomst, men kan opføre sig som staude.

Lene sagde ...

Selv om dine digitalis ser lysegule ud, skal de nok blive den rigtige farve.
Jeg har camelot lavender fra sidste år - de så også lysegule ud, men blev heldigvis som sidste år, da de sprang ud :)

Sussi.Sussinghurst sagde ...

lysegule digitalis....det ku´ da også være pænt. Skulle ind og skrive at jeg troede at det var en Gyldenlak du havde fået i dit bed, men jeg kan se at den tanke allerede ER luftet :) :)