lørdag den 24. august 2013

Alletiders knold - Dahlia alias Georgine

Et par lørdagsbilleder af  nogle af havens Dahlia.
Nogle er købt som knolde. Andre er stiklingeformeret og danner en lille knold her senere på året.
Der er masser af blomster at plukke af til glæde for andre end mig. Det er skønt at give buketter væk fra haven.
Her er nogle af mine Dahlia. I år vil jeg prøve at sætte laminerede billeder ved knoldene når de gemmes. Jeg har ikke helt haft styr på højden hos de enkelte planter. Desuden har jeg ikke helt styr på navnene og kan ikke huske deres farver. Men det giver sjove og fine kombinationer. En del af mine Ball Dahlia er desværre ikke kommet i år.

























Kender du denne plante neden for? Jeg fik den med hjem under Plantefestivalen i Odense sidste weekend. Der var udsalg af planter søndag morgen. Min søster og jeg fik planter med hjem i stor stil både stauder, sommerblomster og græsser. Ikke alt havde navne - kan nogen hjælpe? Smuk Blå med mørk stængel.


3 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

Dejlige billeder af dine dahliaer, mine er det ikke gået så godt med i år.

Jette sagde ...

Hej Anne.Sikke da en masse dejlige dahlia du har.Kan godt forstå at det kan være svært at holde rede på navne og højder.Men en smart ide med laminerede billeder.
God søndag til dig knus Jette

Berit fra Irishaven sagde ...

Jeg kom til at grine af din overskrift...fik lidt associationer til knold & tot !
Jeg har 3 dahliaer jeg har overvinteret 2 sæsoner og det er jeg mægtig stolt af - de er skønne her på sensommeren hvor så meget andet er afblomstret.
Jeg venter spændt på at høre hvad den fine blå er for én - man kan da ikke få for mange blå og blålilla i bedene, vel ?