søndag den 13. april 2014

En søndag i blandet vejr


Der er travlt i haven. I går var jeg ude og plante, flytte rundt på stauder og fjerne ukrudt.
Så flere frø - hente plantejord og gøre bede klar til georginer og grøntsager. Det var heldigvis sol og rimelig lunt. 5 timers havefitness - det var herligt. Tak til en rar herre der hjalp mig med at få en tung indkøbsvogn med 6 plantesække ned til min bil.
Jeg havde hamstret jord på planteskolen 3 sække 49,-. Som ekspedienten bemærkede: Det er godt nok meget jord til en plante ;) - havde nemlig fundet en Klematis Nelly Moser til 49,-.
Derfor kan jeg nyde min søndag med kaffekoppen. Jeg har læst lidt indlæg, og var glad for jeg ikke fik hevet mine Judaspenge op. Det spirer jo lystigt derude og ukrudt følger med. Judaspenge frø har jeg fået af Ole fra bloggen Oles Have.

De gule Påskeliljer står rundt i haven.


Solen kom forbi i et lille glimt. Blæst og regn er kommet. I dag vil jeg pynte lidt til påske.
God påske til jer alle.

4 kommentarer:

Birgitte sagde ...

Sikke en god dag du har haft. Rigtig god fornøjelse med påskepyntningen!

Casa Rosen- en Kolonihaveblog sagde ...

Det var godt nok også en del jord du der havde købt, men det er jo med at være på pletten når det er på tilbud og godt der var en hjælpende hånd til at styre vognen. Nelly Moser er skøn, den kan du godt glæde dig til.
Kh Linda

marie sagde ...

Efter fem timers havefitness er du nok træt på den god måde, og kaffen smager ekstra godt.

Jette sagde ...

Hej Anne.Dejlig dag du har haft..............og jord kan man ikke få for meget af.........det kan du se på min blog.
Trods det blandede vejr i dag, fik vi lavet en del på vore nye projekt som er et pottested.Blev inspireret af Fru Friis.
Så dejligt at slappe af efter mange timer i haven
God aften knus Jette