lørdag den 21. februar 2015

De første Helleborus blomster

Helleborus glæder lige nu. Jeg plejer ikke at plukke ind af dem. I dag tog jeg dog nogle ind. De står gemt mellem gamle store buske. De er nok plantet i haven i 1965, da haven blev anlagt.
Denne Helleborus kan være en frøplante. Der er nemlig både røde og hvide Helleborus i bedet.
Jeg skal nok have flytte nogle af dem ud i haven. I skal nok se flere af dem - jeg skal bare ned og kravle helst uden det regner som i dag.

Det er næsten som at have fundet en hemmelig skat.




10 kommentarer:

Casa Rosen- en Kolonihaveblog sagde ...

Den er da en hemmelig skat :o) hvor er den fin :0)

marie sagde ...

Den er rigtig køn, hvad enten den er en frøplante eller ej.

Karsten F sagde ...

Hej Anne

Den er da superfin:) Jeg har kun en enkelt og det er en af de sene!

Ha en dejlig aften

Lykkelig i hagen sagde ...

nydelige blomster! Jeg kjøpte min første Helleborus i januar. Kjekt å høre at de selvsår seg! Kanskje jeg får flere planter med tiden!
Hilsen Anne-Kristin

Esther - Min lille store have sagde ...

Hvor er de smukke.

Høneballehaven sagde ...

Ja det er da ligesom en hemmelig skat, nej hvor er de fine. Jeg tror bestemt også, at det er frøplanter.

Inger Marie sagde ...

Aaa...denne var bare sååå nydelig!
Og tenk å ha en så gammel plante...helt fra -65..!
Flott at frøene kom frem..og takk for din sending:)
Så gleder vi oss til spiring og blomster:)
God helg:))

Birgitte sagde ...

Hej. Hvor er den flot! Jeg har også påskeklokker i haven, og kigger efter frøplanter, men jeg synes ikke rigtig, der er nogen. Jeg har haft påskeklokkerne i en 3-4 år nu og det kunne være spændende med frøplanter!

Min Grønne Verden sagde ...

Ja det er en hemmelig skat - hvor er den smuk Anne, jeg glæder mig til at se flere, jeg elsker påskeklokker.
God aften.
Anita

Lisbeth (countryliv) sagde ...

Det er en skat du har fundet, så sød og fin :-)