lørdag den 25. juli 2015

Før skybrud og stormende kuling - havetanker på en regnvejrsdag

Haven en fredag aften i juli før uvejr er over os. Det er sommer og jeg har set tilbage på de sidste 4 år. Noget er lidt senere på vej, men den køligere periode har givet længere blomstring. Mine Dahliaer er afgjort senere på vej.

Her er lidt fra haven: Lathyrus er plukket ind og dufter i stuen.


Dahliaerne er klippet ind og står nu i vaser


Marmelukærmebusk bliver smukkere hverdag.




Det rosa, lilla og hvide bed. Fyldt med buske, stauder og roser.


Bier er der heldigvis en del af i haven.


Astrantia major


Tanker om at lave et nyt bed i efteråret og flytte lidt rundt:




 Disse to er lysende orange. Duftende buket rose - Droning Ingrid og Stauden "Brændende Kærlighed" ved jeg ikke om må flytte bed. De er svære at matche ind.



Måske rosen Tivoli skal være venner med de to? Et slags retro bed? Egentlig mikser jeg mange farver sammen, men måske lilla også kunne give en Kenzo effekt? Har set hos Claus Dalby at det se godt ud. Jeg vil helst beholde alle planter og er absolut ikke god til at skille mig af med noget......

Her er den type bede der ses mest i haven.

Det røde, rosa, pink og hvide bed. Der er en enkelt gul rose ( Var købt som pink) -  den flyttes med til et nyt sted.






Bedet set fra den anden side. Planterne står tæt ,og der er bede hele vejen rundt langs hækken.


Foran min hoveddør står denne Hortensia - glædes over den hvert år. Bor i en krukke, og er nok mindst 5 år.
Ønsker jer alle en skøn uge. Må vejret være nådigt og skåne blomsterne mod at knække i stormende vindpust.

6 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

Jeg overvejer netop også at flytte den lilla Munstead Wood over i det gyldne rosenbed, flot med kontraster. Flot hortensia du har foran hoveddøren.

Marit sagde ...

Flott hortensia du har!

Jette sagde ...

Hej Anne.Hvor er det dejligt at se billeder af dine bede...................de ser rigtig dejlige ud.
Det skønne ved at have en have er at man aldrig bliver færdig..............der er altid planter man gerne vil flytte eller nye bede som man gene vil lave.
Skal selv i gang med at lave mit hvid/gule bed om.
Rigtig god søndag knus Jette

Mine bilder - Vivishagerom sagde ...

Hei
Så mye flott som blomstrer hos deg nå. Kos deg videre i hagen din.

Klem Vivi

Birgitte sagde ...

Hej. Det ser supergodt ud. Ja det blæser kraftigt i dag, jeg har været nødt til at binde nogle dahliaer op, så de ikke vælter, men ellers ser det ud til at planterne har klaret regn og blæst fint. Vi fik rigtig meget regn i går.

Unknown sagde ...

Hej Anne Sikke skønne bede du har og dine rosa planter er vidunderlig smukke. Jeg går all in med alle farver og synes det lyder som en pragtfuld ide med retro bed. Kh Tina