lørdag den 8. september 2012

September.. i mine tanker

Dagene løber bare afsted. Der er så meget at nå og alligevel huske at nyde.
Mit ønske var at kunne holde lidt fri en dag her i løbet af de næste uger til at få lidt styr på det, jeg gerne vil ændre i haven.
Det må blive hen ad vejen i stedet, da der er en masse arrangementer/arbejde som også skal passes.
"Rom blev heller ikke bygget på en dag" er jo et ordsprog, der måske passer.
I mit hoved kan jeg godt blive en lille smule utålmodig og miste overblikket.
Ihvertfald tænkte jeg at lave et indlæg næste gang om de haveplaner jeg har.
Karina fra Haverummet og Signe fra Signes Vals er en fornøjelse at følge plus mange af jer andre også. Der er virkelig gang i havens udvikling og nye planer.
Kender I det ? Det er typisk her i efteråret  mine tankerne flyver, ændringer ønskes, nye planter kommer til og andre sendes bort.
Her er et par eksempler på hvilke planter der kom til haven sidste år og i foråret 2012.



 Lavetera "Barnsley" plantet i 2011 er smukt på vej.




Dahlia stikling i samme nuancer ved siden af. Bestilt hos Pernille Højsgård i september 2011.



.
Kæmpe Verbena svæver i bedet. Frø fået af Susanne "Countryliving" i  vinteren 2011. Sået i foråret 2012 og er en stor succes. Den gør sig fint mellem alle de andre planter.

God lørdag til jer. Husk Havens Dag i morgen. Der er mange arrangementer rundt på planteskolerne.

1 kommentar:

Høneballehaven sagde ...

Det er ikke nemt at nå det hele, når ens arbejde tager det meste af fritiden. Sådan har jeg det jo ikke mere, så jeg nyder det, og når alligevel ikke alt det jeg gerne vil. Måske er jeg blevet langsommere med årene :o)
Jeg kommer ikke til Havens dag, men næste søndag til stort plantemarked i Århus.