søndag den 12. juli 2015

Romantik i sommerhaven


New Dawn er bare skøn - forstår godt hvorfor den har kælenavnet "Marcipanrosen"


Den fine Scepter Isle - hovederne er dog noget tunge og er ikke glade for vind og vand.



En sart rosa Pæon - den stod i haven. Måske det er en Sarah Bernard?



Vild Gulerod - den har overlevet og er blevet meget stor. I skal nok se planten.


I samme bed står almindelig gulerod - jeg lod nogle stykker stå sidste år. Det er sjovt at se dem lige ved siden af hinanden. Jeg glemte bare at tage et billede - det må I få i morgen.



Spyd Verbena " Pink Spires" er flittig til at komme igen. Den er så fin og sart. De hvide og blå af samme slags er endnu ikke i blomst hos mig.

Så til noget helt andet...

En gave fra min mor - jeg havde fået penge til at købe, hvad jeg ville i fødselsdagsgave. Netop hjemvendt fra en uges ferie i Sverige er disse glaskugler flyttet ind.
De er lavet af en svensk kunsthåndværker, men forhandles hos Tulipas Blomstervärkstad i Knäred cirka en 1/2 times kørsel fra Halmstad. Hun har absolut en fin butik og have.
Du kan se hendes blog her: http://liljorochtulpaner.blogspot.dk/





Fortsat god sommer og havenydelse derude. Jeg håber på at kunne give lidt flere kommentarer den næste tid. Det er en skøn tid og den kommende uge skulle jo indeholde lidt sol og varme.

5 kommentarer:

Casa Rosen- en Kolonihaveblog sagde ...

Hej Anne, New Dawn er så skøn, jeg har aldrig før hørt den omtalt som marcipanrosen, men det passer fint til den :o) Smuk gave du har fundet, de kommer helt sikkert til at pynte flot inde i bedet.
Havehilsner fra Linda

marie sagde ...

Dejlig have, du vendte hjem til. Sjovt som kuglerne agerer som spejle.

Jette sagde ...

Hej Anne.Ja !! det er jo tid til de skønne roser.................og New Dawn er da slet ikke til at stå for.
Men vild gulerod er da skøn.
Jeg har også sået spydverbena..................men de er ikke mere end ca. 20 cm.Tror du de kommer til at blomstre i år?
Skønne glaskugler du har købt.
Rigtig god aften knus Jette

Sussi.Sussinghurst sagde ...

jeg er da vild med dine glaskugler... hvor er de fine....... men hov, jeg har egentlig ikke set noget til mine Spydverbenaer i år....gad vide om de er gået deres vej.... jeg må ud og kigge

Solbakken sagde ...

Sikke nogle skønne glaskugler. Hvis man først har spydverbena i haven er de vist kommet for at blive. Hos mig sår de sig gladeligt, så jeg bliver nødt til at fjerne mange.