søndag den 11. september 2011

En ny hortensia til haven - Pinky Winky




Havens dag var en tur på planteskolen og fik købt den skønne Pinky Winky. Den passer lige ind i et bed jeg har. Det er skønt at blive inspireret til at finde nye planter/ buske til haven.
Der kom også en Lavetera " Barney" (marmelukæme busk ) med hjem. Den skal stå i solrigt hjørne med læ. Den har jeg set på i et par år, så nu måtte det være. Jeg er ikke sådan en impulskøber af buske til haven. Der skal skabes plads og tænkes over helheden.  Billeder følger...de første var ikke helt ok.

5 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

Til gengæld er Pinky Winky da helt fortryllende, den er også på min ønskeliste. Jeg har også set den hos Hanne i haven, så jeg har skrevet den på listen for længe siden. Tillykke med din. Jeg glæder mig til at se billeder af marmelukærmebusken.

Hanne i haven sagde ...

Jeg er sikker på at du bliver rigtigt glad for din Pinky Winky. Jeg er ihvertfald helt vild med min. Men det har du jo nok bemærket ;-)
Jeg har også lavatera 'Barnsley'. Det er en af mine favoritter i haven også. Nu ved jeg ikke hvor koldt I får det. Men jeg dækker min med gran om vinteren, for de er ikke helt hårdføre. Det er ikke fordi jeg vil ødelægge din glæde ved at have fået den, mere for at du ikke risikerer at miste den.
Jeg har det ligesom dig med buske. Men Pinky Winky var nu et impulskøb for mig i sin tid, for den måtte jeg bare eje :-D

Susanne sagde ...

Pinky Winky ser rigtig skøn ud - denkan jeg godt forstå, at du er glad for :-)

Jeg holder meget at hortensiaer, men har så mange efterhånden, at der ikke er plads til flere af den slags - desværre :-/ Kunne ellers også godt tænke mig Pinky!

Landbohaven sagde ...

Hvor er din Hortensia smuk.
Min mand har lige plantet rigtig mange Hortensia i vores have.

Anne sagde ...

Ja tak for jeres gode kommentarer. Det var faktisk Hanne der gav mig ideen til den nye hortensia. Marmelukærmebusken Barnsley står lige nu ude i drivhuset. Det stormer og regner. Måske når jeg at få taget et billede i morgen. Busken skal vinterdækkes selvom jeg bor tæt på kysten. Frosten kan være hård heroppe, og har tænkt mig at lave en dyne med granris.