lørdag den 26. november 2011

Advent nærmer sig og der må julepyntes




I dag har der heldigvis været sol, og jeg har rigtig kunne være ude. Lyskæderne er næsten alle sat op.
Har bundet min adventskrans i gran med hvide lys.Var lige ude på planteskolen og købte en rose, en geranium og 2 clematis. Det er jo mildt, så jeg skyndte mig at få alt i jorden. Alt har fået en god dybde og bladdyne på.
Nisserne er hentet på loftet, men må først komme frem 1.december. Min søn har nu lavet en større nisseopstilling i det ene værelse. Glæder mig i denne tid til at pynte op. God lørdag.
Kender I den prikkede porcelænsblomst? Den laver fine rosetter i et bed. 

4 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

Hej Anne
Det ser fint ud med hortensiaerne og den lille kurv med dekoration.
Jeg har også den lille prikkede porcelænsblomst. Den laver også fine rosetter hos mig.
Vi har også sat lyskæder op i dag.

Susanne sagde ...

Første søndag i advent så er det helt sikkert 'tilladt' at sætte lyskæder op og lave kranse. Men jeg venter nu med den 'rigtige' julepynt til 1. december.

Ja det er skønt, at vi stadig kan komme i jorden. I sidste weekend plantede jeg også stauder ud i bedet :-)

Hanne i haven sagde ...

Hold da op, både købe og plante nyt dagen før advent. Jeg er da helt misundelig :-)
Vi har til gengæld både købt og 'plantet' mange meter lyskæder i vores store gran, for den var vokset fra den gamle kæde.
Hvor er den prikkede porcelænsblomst sød. Jeg har kun den almindelige grønne, men jeg elsker de små blomster :-)

Anonym sagde ...

Yndig porcelænsblomst.
Jeg mangler det sidste på adventskransen og lidt andre småting, før jeg kan sige at jeg er adventsklar ;-)

Hilsen Ina
http://annasplads.dk/