lørdag den 15. november 2014

November skønheder


Pelargonierne høstet som stiklinger ved en vejkant i  min vinterferie i år.
De var plantet som pynt i en vejside. De har overlevet en varm sommer, og blomstrer på livet løs. De får chancen, og flytter ind i huset ved megen kulde. Tror I de vil klare sig?










"Rode drivhuset" der er meget FYLDT.



En stor blanding af  alt i mit lille vægdrivhus, der stadig er fyldt med chili og friske figner. Der skal vandes lidt i morgen.



Dahliaknolde ligger og er klar til at blive pakket væk. Det skal jeg nå i næste uge. De blev gravet op d. 06.11. Sidste år var det d. 3.11 13 de kom op. Jeg har en havekalender fra 2010 og følger år for år hvornår Dahliaerne kommer op. I året 2010 og 2011 kom frosten allerede i første del af oktober.
Året 2014 har været et anerledes år have og temperaturmæssigt.



Julepyntet har jeg ikke endnu. Der kommer lyskæder op næste weekend. Dyrehavehegnet ved terassen får pynt og lyskæde.
Min sidste eksamen inden jul er på mandag. Så er jeg klar til at følge jeres blogs og opdatere lidt mere. Plus gå i haven og få lagt de sidste løg og plantet 6 Solhatte. De ville ikke bo på planteskolen mere...........skal de vinterdækkes?
God uge til jer.

4 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

Pøj pøj med eksamen, det bliver dejligt for dig at blive færdig med det.
Jeg vinterdækker ikke mine solhatte, de nye hybrider er ikke så nemme at få til at overvintre, så det er da et forsøg værd, og vi hører gerne om resultatet :)

marie sagde ...

Held og lykke med eksamen. Derefter bliver det hyggeligt for dig at tage fat på de sidste gøremål i haven.

Vivishagerom sagde ...

Kjempe fine Pelargoniablomster du viser. Ønsker deg en fin ny uke, og lykke til med eksamen.

Klem Vivi

havenmedhunden sagde ...

Pøj pøj med eksamen. Dejligt at du kan opbevare dahlia med succes - det har jeg endnu ikke formået :-(

Hilsen Heike