lørdag den 18. juni 2016

Blomsterfryd

Der sker så meget i haven, og jeg er ude hver dag. Hver eneste uge har jeg besøgt mine havevenner og drukket kaffe i deres Juni haver. Hvor alt dog bare gror og stråler.

Hos mig er der enormt mange planter der skal ud af de lille drivhus og plantes i potter. Forårets Stedmoder må lade livet. Sommerblomster skal der til.
De trofaste Hornvioler planter jeg ud i bedene, hvor der er plads. Her er en flok billeder fra haven.


Storkenæb fra Kirsten og Ulriks have


Den flotte mørkløvede Storkenæb fra Lisbeth på Samsø


Storkenæb " Splishsplash " sået fra frø


Storkenæb der var i haven


Smuk løgplante - kan ikke lige huske navnet


Lammeøre i blomst - meget fin med de gråløv mellem alt det grønne. En plantegave fra Sanne



Digitalis sammen med den brogede Kornel. Det er ren nydelse at vandre rundt i haven.

 I dag blæser det meget, så det er ikke lige fotovejr lige nu.
Jeg er blevet glad for Instagram til at forevige billeder lige her og nu.

Bloggen vil jeg ikke undvære. Den blev til her i juni 2011 - de 5 år er gået hurtigt. Tak for alle jeres besøg og kommentarer hen ad vejen. God lørdag derude.

7 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

Hej Anne
Godt du stadig holder ved bloggen, selvom du ikke er så ihærdig som mig. Vi har været i gang lige længe, kan jeg se.
Du er glad for geranier, Splish Splash kunne du såmænd også have fået af mig, men fint at du selv har sået dem.
Hilsen Lisbeth

Frk. Anemone sagde ...

Dejlige geranier, de er ikke til at undvære og ja, der sker rigtigt meget i haven lige nu, det er med at nyde det. Tillykke med blog jubilæet.

marie sagde ...

Storkenæb er uundværlig, og honningløg er køn på sin afdæmpede maner. Det er også hyggeligt, når planterne stammer fra venner og bekendte. Til lykke med jubilæet.

Karsten F sagde ...

Hej Anne

Tillykke med de 5 år - ja tiden går hurtigt!

den du ikke lige kan huske er nok Nectaroscordum siculum
En slægt der jo tidligere var i Allium.

Ha en dejlig aften

Jette sagde ...

Hej Anne.Dejlige billeder af alle dine fine storkenæb........dem er jeg også glad for.
Har heldigvis fået næsten alle mine planter sat ud i bedene.Og tillykke med de 5 år på bloggen.Har selv været på i over 4 år.
Dejligt med besøg hos andre havebloggere.Det nyder jeg også rigtig meget.
Dejlig søndag til dig Knus Jette

Kirstens have sagde ...

Kære Anne
Ja storkenæb ville jeg nødig undvære i haven, holder utrolig meget af dem både når de er i blomst med deres fine blomster, men løvet er også kønt med deres forskellige bladformer og farver
Tillykke med de fem år - det er mange år.
Godt du fortsat bruger bloggen, da jeg holder meget af at se billederne og læse det der er skrevet.
Kh
Kirsten

Maribel sagde ...

Hej Anne! Så fina nävor, dem gillar jag mycket.
Kan det vara en honungslök, den är fin. Din vita digitalis är så fin, köpte en vit i år, som jag hoppas skall fröså sig.
Ha det fint /Marika