søndag den 12. juni 2016

Roser og meget andet


Rosen " Jacques Cartier " blomstrer flottere end nogensinde. Der er en opstammet rose, der giver fylde over stauderne. Der er geranium " Rose Clair " til at dække bunden med i bedet.




Min ukendte rose - den blomstrer indtil frosten kommer. Dufter sart og har enormt mange blomster hvert år. En dejlig rose med sundt løv og ja næsten ingen svaghedstegn overhovedet.

Kender du min rose? Farven er meget pink næsten over i lysende rød/pink.



Min elskede Pæon - der er rigtig skønne blomsterhoveder, da vi har undgået tung regn og blæst.
Måske jeg skulle tage en buket indenfor?



Slangeurt -bare en sikker vinder i haven. Hvis du mangler denne staude, så er der en del for meget her i haven.




I det røde, pink og rosa bed havde en skøn Digitalis sået sig. Det gratis glæder er de bedste.


Min nye Staude valmue er på spring




De hvide Allium står rundt omkring i mit bed. Jeg havde glemt alt om dem. I efteråret lagde jeg flere slags løgplanter. Mere om det en anden dag.
Drivhuset bugner af planter der skal plantes ud. Jeg håber på en del regn i den kommende uge. Haven trænger til vand. Jeg har byttet mig til nye Stauder. De skal plantes i morgen. Jo der er nok at gøre, nyde og glæde sig over.
Jeg læser med hos jer derude og prøver at lægge en kommentar når det lige er muligt. God uge til jer.

2 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

Ja lad os nu se med det regn, jeg synes, de er begyndt at trække i land igen, og vi trænger over hele landet.
Smukke billeder, jeg synes bestemt, du skal plukke en buket ind, pæonerne holder længe. Jeg plukkede i fredags, den står lige så flot endnu.

Frk. Anemone sagde ...

Smukke billeder, er det Jaques Cartier som du har opstammet?