lørdag den 3. september 2016

Varme farver og dråber

Der faldt lidt regn i nat. Dråberne ligger stadig på blomster og blade. Det er blevet September, og stadig blomstrer min orange Cosmos.





De brændte farver har jeg ikke ikke så mange af. Den her er dog rigtig fin og jeg skal huske at så flere af disse næste år. De blomstrer nemlig indtil frosten. Cosmos er et hit her i haven mellem stauder og buske.
Her bruges lørdagen til forskellige havesysler. Solen er her stadig og regnen truer mest i morgen. Så jeg vil ud igen og nyde dagen. God weekend til jer.

10 kommentarer:

marie sagde ...

Flot og anderledes cosmos. Hav en god dag i haven.

Høneballehaven sagde ...

Den farve har jeg ikke set før, den kan da ses, flot er den.
God fornøjelse i haven.

Sussi.Sussinghurst sagde ...

Hvor er den køn. Jeg synes ikke det er gået så godt med mine Cosmos i år... først såede jeg på friland nogen købefrø af mørkegule lave Cosmos, der kom vist 4 (hvoraf de 2 blev spist) Så såede hvide Cosmos af egen avl, der har også overlevet 2... til sidst såede jeg inden for nogen lysegule købefrø... der kom heldigvis nogen stykker, og nu er de også begyndt at blomstre....meeen de ser godt nok lidt kleine ud. Håber på bedre held næste år

Karsten F sagde ...

Hej Anne

lækker markant farve - ja godt med dagens sol - imorgen lover de en anden slags vejr...

Ha en dejlig aften

www.AnettesFlora.com sagde ...

Hvor er den SKØN Anne og billederne er smukke!

Jette sagde ...

Hej Anne.Smuk farve Cosmos.......den har jeg aldrig set før.
Og som Sussi har jeg ikke haft held med mine Cosmos i år.Lidt øv,For de er bare gode at pynte med i bedene.
God søndag Knus Jette

Anne sagde ...

Tak for jeres hilsen. Skal lige finde frøposen for at fortælle navnet. Mine Cosmos Picotee selvsår sig, men denne her står lidt klemt så måske kommer der ikke nye planter af sig selv til næste år.

Esther - Min lille store have sagde ...

Flot farve.
Her fik vi lavet lidt i haven i går, hvor det holdt tørt det meste af dagen.
Til gengæld har det regnet siden tidlig morgen i dag..så den har stået på indendørs aktiviteter...+ en tomatsmagning hos Toftegaard.

Ranten sagde ...

En lekker farge og ekstra fin med vanndråpene :-)) Fin søndag!

havenmedhunden sagde ...

Suk, har slet ikke fået sået cosmos i år og det er en stor manglevare i en have. Fantastisk farve din har - har den et specielt navn?
Hilsen Heike