fredag den 13. januar 2017

Nye roser i januar og udsalgsfeber

Lige et januarindlæg på en kold grå og frostfuld dag.
Der var udsalg i den lokale planteskole - med hele 50% nedsat på alt sidste weekend.
Så jeg måtte ud og købe ind - det blev til rosengødning, rhodogødning, en siveslange, potter i ler og en fugerenser.
Ja og der kom også 2 roser med hjem.

En Ispahan rose - en damask rose ( Billederne er lånt fra nettet)





En Maidens Blush rose - en alba rose





Lige nu er det jo ikke plantetid, så de står beskyttet i drivhuset. Håber I er i gang med at lave armchairgardening og planlægge den nye sæson eller se tilbage på 2016.

Sidst i næste uge starter jeg nok lidt frøsåning - Chili og klokkeranker. Glæder mig over de tankefulde indlæg hos alle. Jo blogning lever - håber I bliver ved for det er et skønt havefællesskab.
Jeg lærer noget af at læse med og lader mig inspirer af de gode ideer der kommer frem. Instagram er til korte fotos og ser/bruger jeg også, men bloggeriet har en større dybde.
Det kræver lidt mere tid, men jeg bruger den også som min årskalender til at følge hvad som sker.
God weekend når I er klar til den.

7 kommentarer:

Karsten F sagde ...

Hej Annme

Ja, det er med at benytte sig af de gode tilbud!

Og joda min armchair gardening foregår nu nu mest ved computerskærmen:)

en dejlig weekend til dig med!

Høneballehaven sagde ...

Dejligt med gødning og to nye roser, det er nogle af de lækre og med 50 % kan det ikke gå helt galt.
Ja vi kan ikke undvære bloggene, vi kan lære meget nyt hos hinanden, det er super.
Kh Lisbeth

www.AnettesFlora.com sagde ...

Hej Anne!
Altså gode havetilbud er svære at gå forbi:-) tillykke med dine nye køb. Bilder mig ind jeg næsten kan dufte roserne.
Ja bloggene længe leve, håber også du bliver ved:-)))
Gode weekend hilsner Anette

Anonym sagde ...

Kære Anne,
Det var da nogle fantastiske scoop, du har gjort. Det kunne godt være farligt for mig, at finde sådan et sted. Det kunne være spændende at bytte frø (du kan lade dig inspirere af listen i mit svar til dig på min blog). Jeg sender gerne, hvis jeg har noget tilovers, som du kan bruge.
Hilsen Bonnie

Anette Krogh Pedersen sagde ...

Det var da tilbud der var værd at køre efter.
Hvor er det smukke roser du fik købt, uha der er meget at glæde sig til.

Rigtig god weekend.

Kærlig hilsen Anette

Casa Rosen- en Kolonihaveblog sagde ...

Skønt at få sådan et tilbud :o) der havde jeg bestemt ikke kunnet styre mig.
Her bliver der også nydt armchair gardening og ryddet op i billeder samt opdateret lister. Det er så hyggeligt at sidde og drømme og glædes indenfor i varmen.
Masser af havehilsner fra Linda

Lykkelig i hagen sagde ...

Veldig kjekt med tilbudsvarer! Både skrive hageblog og lese andres er en del av mitt hageliv! I dag ble det om krokus, denne tid er fin til både å få og gi inspirasjon. Ha en fin vinterhelg! Hilsen Anne-Kristin