lørdag den 1. april 2017

Forår og meget at glæde sig til.



Forårssol de sidste to dage - og der sker næsten noget fra time til time.




I bregnen står der hvide Anemoner - de første blomstrer i dag i det fine solskin  ja 16,8 grader


De fine blå Anemoner er rundt om i haven


Min fine Stinkende Nyserod har fået børn - jeg fandt dem ude i hækken...jo de smider åbenbart frø ret langt væk. Nu er der nok  1-2 årige planter flyttet frem i haven. Det er da et hit.







Her er der store forventninger - jeg håber på skønne Dahlier og Lathyrus sammen. Det er et hit her hos mig.


Jeg har aldrig været så tidligt ude, men nu er der 50 potter med Dahlia i drivhuset. En del af dem jeg havde gemt var gået til. Andre store knolde, som jeg havde delt i efteråret, de så fine ud. Jeg har købet en ny Eveline - det er min favorit Dahlia blandt mange.  På billedet er det Lathyrus " Matucana" der dufter helt vidunderligt og blomstrer flittigt bare du plukker på livet løs til buketter.

God søndag til jer, og måske skal jeg så et par sommerblomster til.

4 kommentarer:

marie sagde ...

De forskellige små anemoner har en herlig uvane med at så sig selv de mest uventede steder.

Karsten F sagde ...

Hej Anne

Det er myrerne der flytter anemones frø - ved ikke lige med nyserod, tror dens frø er større? En flot plante må man sige!
Ja det er nu det sker!

Ha en dejlig søndag!

Høneballehaven sagde ...

Hej Anne
Her sår de desværre ikke sig selv, ja de vil ikke en gang bo her. Dem jeg fik af dig er væk, det er spildt at forære dem til mig ærgerligt. Med Postnord går det heller ikke mere at sende planter, så ingen af den slags anemoner hos mig, men jeg har andre, som godt vil være her. Nyseroden er heller ikke meget for det, jeg har haft en en gang, som såede sig vildt, pludselig holdt den op og alle forsvandt. Utroligt men sandt. Eveline er også min yndlings dahlia.
God søndag :)

Birgitte sagde ...

Hej. Det ser skønt ud. Jeg synes heller ikke min nyserod smider nogle frø, men det ville være skønt, hvis jeg fandt nogle.