søndag den 12. marts 2017

Foråret begynder og Helleborus orientalis i overflod

Der er meget skønt, at alle forårsblomsterne er på vej.








Vintergækkerne er også flyttet i på græsplænen helt af sig selv.

Fra min have til en blomsterfest et helt specielt sted. Ved Skælskør er Gartneriet Spiren og de har masser, ja masser af Helleborus. Stop med at se længere ned hvis du ikke må fristes af ny skønheder.
Vores årlige tur for 4 år i træk - ja det er blev en passion med Helleborus orientalis og de er nemme at få til at gro.

 Helleborus i krukke - se er det ikke flot plantet sammen. Krukken står ved Gartneriet Spiren








Helleborus orientalis " Anna Red " - så flot. Hvis du er ude efter skønne Påskeklokker så besøg Gartneriet Spiren. De har utallige smukke Helleborus og det er vildt imponerende i år.












Jo der kom nogle stykker med hjem som altid. Der blev virkelig tanket forår, sol og blomster i mange farver.

God søndag til jer, og må vi få en mild marts måned.


3 kommentarer:

Karsten F sagde ...

Hej Anne

Det ser godt ud i haven - og oveni, en tur til orientalis land:)

Ha en dejlig søndag!

Høneballehaven sagde ...

Hej Anne
Ja det var en dejlig tur, I har været på, jeg har så mange i min have, så jeg sparer pengene til roser i stedet :) Da jeg så dine anemoner, kom jeg i tanke om, at du en gang har sendt mig nogle, heller ikke de ville være i min have, underligt at det er sådan, men det må jeg acceptere.
Knus og tak for skønne billeder fra Spiren

marie sagde ...

Smukke blå anemoner og helt utrolig helleborusbuket fra Spiren.