søndag den 29. juli 2018

Julihaven der tørster og andet nyt

Det er nu tid for et sommerindlæg.






Haven er tør og græsset er gult. Vi fik desværre kun 2mm vand i går...så jeg må stadig vande krukker i stor stil samt de mange roser og dahlier der er i bedene.





Jeg har 3 højbede med urter, jordbær og blomster. De vandes af og til men trives ikke rigtigt. Jeg tror den tørke der var først i juli og jeg var bortrejst - det giver bagslag. Planterne retter sig ikke rigtigt.
Måske der skal gødes lidt, men jeg har været forsigtig - det skulle jo ikke bare ligge på jorden og svide planterne.
Måske lidt flydende gødning gør det..jeg vil prøve.

Mine Floks er der kommet en del af - de dufter så skønt. Jeg håber at de vil genblomstre. Jeg klipper dem i håb om der kommer mere blomst.








Dahlierne er godt på vej. Jeg har aldrig haft så mange planter som i år. Jorden var ikke til at komme i så jeg har en større krukkehave med dahlier. Dejligt at kunne klippe ind af buketter.




Drivhuset skal ryddes op og rettes til. Skoleagurker og Chili i stor stil samt Basilikum gror side om side. Jeg har skyggegardiner på for at alt ikke brænder af.
Der er også Pelargonier - de må blive omplantet i næste uge.




I dag var jeg forbi min lokale planteskole Gardenshop Høsterkøb:
De havde den skønneste blomst - nærmest som en sommerfugl. Den måtte jeg eje.





Nu nydes blomster både ude og inde. Jeg har forsøgt at læse lidt med hos jer. Men jeg har meget at følge op på så jeg ser ind på jeres blogs når tiden er til det. Håber på lidt regn i denne uge og ellers kalder arbejdet som vanligt kl. 07 i morgen. God uge til jer derude.

Ingen kommentarer: