søndag den 29. september 2019

September en skøn havemåned

En af de skønneste måned er september. Der er stadig  meget at nyde, høste og plukke i haven.
Det har været dejligt at besøge Samsø for 14 dage siden og se en skøn have. Mere om det en anden dag.

Her er lidt billeder fra haven der er på vej i efterårsklæder. Drivhuset er ryddet for tomater og chili. Pelargonierne er flyttet ind - den megen regn gør det bedst at de står i læ og blomstrer på denne årstid.

Sikke mange sommerfugle der har været i år. I dag var ingen  undtagelse. Den sad og nød søndagens enkelte solstråler på mine himbærplanter.







Geranium kan endnu. Denne har lysegrønt løv, men jeg kan ikke huske navnet.











Dahlierne kan lidt endnu. Denne her er kæmpe stor og er nærmest en buket i sig selv.







 Elsker de grå/ grønne farver, så lyng og græskar er på min terrasse.







Roserne og kaprifolierne kan lidt endnu.





Det blev også lige til en krans til døren. Der er så meget at bruge af på denne årstid.
Håber din september var skøn. Jeg ved der er faldet megen regn, men min have klarer det fint.

God uge til jer alle, og havetimer er flest i weekenden. Nu bliver det jo mørkt allerede 18.45.
Jeg har sat lanterne frem, så velkommen oktober med lys og masser af havehygge.

3 kommentarer:

Karsten F sagde ...

Hej Anne

Ja eftersommeren er en flot årstid, noget er i forfald mens andet holder fast:)
Flotte stemningsbilleder!

Ha en dejlig ny uge

Høneballehaven sagde ...

Hej Anne
Ja for regnen løber bare ned af bakken :) nu ved jeg jo lidt mere om din have.
Flotte billeder, ja efteråret er smukt. Jeg har lige været tæt på dig, det kan du læse om i mit næste indlæg.
Hilsen Lisbeth

boy sagde ...

I think this article is useful to everyone.
จับยี่กี RUAY เข้าทุกรอบ 2564 โปรแกรมหวยยี่กี