søndag den 27. august 2017

Sensommerhave sidst i august

August er en af de skønneste havemåneder for mange dejlige stauder, overflod af Georginer og sommerblomster der viser deres stadige blomstring.
I år har jeg en del Pelargonier i krukker med stort held.

Her er lidt fra min august have:


 De skønne blålilla Stauder



 


Haven domineres af Agastache - Isop og den fine staude Løvemund. De passer fint sammen i de blålilla farver.



Høstfloks er jeg ved at få en lille bestand af:


Phlox "Starfire" er meget lysende  margenta mod orangerød og har enormt mørkt løv og stængler. Den lyser op i sensommer haven og er et byt fra et marked - hvor en mente " at den var for rød til hendes have" - den fik asyl hos mig og den passer fint ind her.
 



Georginerne blomstrer flittig og I skal nok få et helt indlæg om disse. Ih jeg er vild med denne rosa.





Appelsintagetes har været et skønt bekendtskab og har groet hele sommeren i drivhuset. Det er ikke sidste gang de bliver sået. Jeg har samlet en del frø, så hvis du vil have nogle bare skriv til mig.





Her kommer så en kæmpe - lys gul og 22cm i hovederne. Det er en skøn Dahlia fra Aldi til 12,-kr. Det er altså imponerende hvad en knold kan gøre.


Det var lige alt for nu - jeg håber at være mere flittig nu hvor der er mere tid til nydelse og de mange havetimer giver gevinst. Vi kan forhåbentlig se frem til en uge med sol. Det glæder jeg mig til.

7 kommentarer:

Karsten F sagde ...

Hej Anne

Tror jeg har samme Phlox, og mon ikke den er lavet for sit løvs skyld - mørkt og lækkert?

Ja en uge sol - det er velkomment!

Ha en dejlig ny uge

Høneballehaven sagde ...

Ja det må man sige, mere sol i år er meget velkommen, der har ikke været meget sommer, alligevel er augustbedene meget flotte. Dine georginer er fine, ja dem og andet må vi se mere til.
Din løvemund er en torskemund/linaria.

Unknown sagde ...

Sensommerens blomster er skønne og jeg er også vild med georginerne. Din gule er ret imponerende :-). Weekendens vejr har været fantastisk og sommeragtigt. Lad næstes uges vejr endelig blive magen til :-). Mange hilsner Mette

Birgitte sagde ...

Hej, ja, jeg håber også sensommeren varer ved et godt stykke tid endnu. Dahlierne er også kommet godt igang hos mig. Jeg synes også, der er meget i blomst nu og forhåbentlig varer det ved længe!

Jette sagde ...

Hej Anne.Der er bare så mange smukke sensommerblomster.Og dejlige nogle du viser.Dahlia er bare ikke til at undvære i vores haver.
rigtig god aften Knus Jette

Tim Skovrup sagde ...

dejlige stemningsbilleder :)

Ela sagde ...

That's nice to see all these beautiful flowers !!
Thanks for sharing your great photos !!
Greetings