mandag den 19. februar 2018

Vinterkulde på vej men haven blomstrer

Det var det fineste vejr i dag - mandag i uge 8.
Så lige et smut ud i haven og se på det som blomstre.



 Krokus i læ ved husmuren.
Nyseroden viser sine fine blomster. Den har en en smuk rød kant på de indre kronblade. Den blomstrer længe.

Erantis myldrer op i haven. De er en glæde her i kulden.



















Der sker ikke så meget på havefronten, da vinteren stadig forventes streng de næste uger.
Jeg har købt lidt Hornvioler. De står i drivhuset og kan sagtens klare kulden der.

Ja jeg læser med hos jer, men døgnet har for få timer. Min svigermor afgik ved døden midt i Januar og nu har vi et hus og have der skal klargøres til salg. I skal nok få billeder fra min nu have nr. 2.
Hun havde en masse blomstrende buske og smukke forårsplanter/løg.

Lige nu:
Der er så megen forårsluft i dag her i Hørsholm, men måtte sande at vejrudsigten for Jylland viste sne.
God haveuge til jer og må I få skønne havetimer i blogland, i bøger eller som jeg skal drikke havekaffe med veninden. Det kan man jo sagtens trods kulde og drømme os ud i forårets glæder.


4 kommentarer:

Tim Skovrup sagde ...

trist med din svigermor ;(
og ja... vinteren har desværre ikke helt sluppet sit tag endnu desværre, men mon ikke at foråret venter lige om hjørnet ;)

Karsten F sagde ...

Hej Anne

Kan godt forstå at bloggeriet ikke kommer i første række nu.
Alligevel er det flotte blomster du kan vise, det mørkerøde inde i nyserodens blomst er flot ja!

Alt vel!

Høneballehaven sagde ...

Hej Anne
Ja så har du nok at se til, det er ingen spøg at rydde op i et dødsbo. Jeg havde godt nok tænkt på, at det var længe siden, jeg havde hørt fra dig, men her var så grunden.
Din nyserod er længere end min, flot I havde solskin hos jer. Der var kun lidt sol i går, da jeg var på de kanter.

marie sagde ...

Nydelige forårsblomster! Forhåbentlig bliver vejret ikke så vinterligt nu, som der meldes om.